Studiu de piata in vederea identificarii unei nise de piata pentru o platforma de arhivare electronica si management al documentelor
Scopul prezentului studiu de piață este de a identifica o nișă de piață pentru produsul informatic inovativ – informatică SaaS (software as a service) – sistem informatic avansat de arhivare electronica a documentelor, de interes international ce va integra pe verticala solutiile TIC in scopul cresterii competitivitatii sectorului TIC, Energie, Industrie alimentara, Sănătate, Textile/Pielărie/Lemn.
Obiectivele studiului de piață:
Având în vedere faptul că studiul de piaţă se va concretiza în adoptarea unor decizii investiţionale şi operaţionale, definirea obiectivelor a fost clară şi precisă acoperind următoarele activităţi:
- Analiza pietei- identificarea unei nise de piata
- Analiza mediului – cunoașterea constrângerilor și oportunitatilor pietei
- Analiza cererii – cunoasterea caracteristicilor și nevoilor potențialilor clienți
- Analiza ofertei – măsurarea gradului de cunoaştere a furnizorilor existenţi pe piaţă şi a ofertelor acestora;
- Analiza produsului – revizuirea vânzărilor prognozate și stabilirea previziunilor comerciale
- Analiza prospectivă a imaginii produsului în rândul potențialilor clienți.
Obiectivele de cercetare urmărite în cadrul acestui studiu au fost:
- Determinarea numărului de potențiali utilizatori ai produsului informatic;
- Măsurarea gradului de penetrare a produsului la nivelul societăților din România;
- Măsurarea gradului de cunoaştere a furnizorilor existenţi pe piaţă şi a ofertelor acestora;
- Determinarea obiceiurilor de consum a serviciilor folosite;
Your Comment
Leave a Reply Now